Activități derulate:

La clasele 0-IV s-au desfasurat urmatoarele activitati:

  • Clasa pregatitoare:Drumul Crucii-urcuş spre Inviere, ”Verde pentru educatie,verde pentru circulatie”, Romania prinde radacini”,”Sanatate de la toate”,”Lumea povestilor”.

           Clasa I: „Pe aripi de poveste”,  Sănătatea- lucrul cel mai de preţ, „Familia  –mediul in care mă simt cel mai bine” , „Sunt scolar, ce bine-mi pare !”, „Carnavalul Primăverii „ ,Excursie şcolarã Circul Globus Bucureşti, „Sfintele sãrbãtori pascale”, „PRIMĂVARA PRIETENIEI, „ Tradiţie si creaţie in satul românesc”, „ Satul meu,tărâm de vis” .

  • Clasa a III-a: Ce ne aduce iepuraşul?(tradiţii de Paște-activităţi artistice ), Bucuriile primăverii,Desene pe asfalt,Picnic la pădure,Iubim desenele animate (vizionare de filme),Micii actori, Curiozităţi din lumea naturii,Povestea unei cărţi (vizită la biblioteca şcolii),Întreceri sportive .
  • Clasa a IV-a:”Concurs „Fii intelligent  la matematică”, P.S.I.- situatii de urgenta, Concurs-„Fii inteligent  la română”, Activitati culturale,literare:-„Pe aripile poeziei”,-„I.L. Caragiale”, ,,Salvaţi Pământul”, Educatie pentru sanatate, Activitati sportive.

, La clasele V-VIII s-au desfasurat urmatoarele activitati:

  • Excursie la Bucuresti( s-au vizitat urmatoarele obiective: INSTITUTUL DE METEOROLOGIE,MUZEUL POMPIERILOR,MUZEUL DE ISTORIE,TELEVIZIUNEA DIGI 24), Limba și literatura română distractivă ,Tradiții de Paști în România și în Franța,Suflet de copil în corp sănătos şi mediu curat,Drumeție în pădure, ”Prin toate colturile lumii”, Dansuri populare si modern, Enigme ale istoriei,Traditii si obiceiuri de Paste,Concurs de talente, Stiintele si lumea virtuala, Diversitatea plantelor,Diversitatea animalelor,Observarea ecosistemelor, ENGLISH THROUGH POEMS AND SONGS,ENGLISH THROUGH STORIES,WORDS FLY…LIKE A BUTTERFLY,THE UNIVERSE OF KNOWLEDGE –A PASSPORT TO CULTURE,JOBS, JOBS, JOBS,CHEIA SUCCESULUI,MY FIRST INTERVIEW, Matematica distractiva, Recunoştinţa, mulţumire şi smerenie:,,Când, cui şi cum  îmi exprim recunoştinţa/ mulţumirea ?”,Punctualitate si ordine:,,Tu ştii cum să te porţi?”,Vigilenţă, discernămant şi creativitate,Bunătate, blândeţe şi mărinimie:,,Carte bună,  cinste cui te-a scris!”,Generozitate:,,Dăruieşte bucurie!”, ,,Scriitori români.”, ,,Crainic sau reporter pentru o zi.”, ,,Cosmogonia în poezia lui Eminescu. ‘’,,,Vedeta clasei.’’,Carte frumoasă, cinste cui te-a scris.”, Activitate gastronomica.

  Elemente de management al resurselor implicate: Umane: elevii, părinţii, cadrele didactice membrii comunităţii, reprezentanţi ai instituţiilor partenere. Am agreat varianta organizării unor activităţi în parteneriat, cu alte instituţii de învăţământ,(Scoala ”Sf. Imparati” Balta Doamnei si Scoala primara Bara) şi cu instituţii publice locale,(Biserica) din nevoia de a oferi elevilor oportunitatea schimburilor de experienţă, atât în spaţiul şcolii, cât şi în afara acestuia.

  Parteneri, colaboratori (instituții, ONG-uri etc.) Profesori, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale; Biserica,Muzeul de istorie Bucuresti,Institutul de meteorologie,Muzeul pompierilor,Televiziunea Digi 24.

   Modalităţi de evaluare și monitorizare:

  1.  chestionare
  2. concurs
  3. expoziţii cu premii
  4. competiţii sportive
  5. fotografii
  6. Premii ,diploma

   Modalităţi de monitorizare Odată aprobat, programul devine obligatoriu atât pentru elevi cât şi pentru profesori, care au participat la activităţi conform programului zilnic al săptămânii. Absenţele elevilor s-au notat în catalog la rubrica “Purtare”, iar monitorizarea s-a realizat de conducerea unităţii de învăţământ Activitățile aprobate s-au menționat în condica de prezență a cadrelor didactice și au fost monitorizate de conducerea unității de învățământ. Directorul unității de învățământ, consilierul educativ, șeful comisiei pentru evaluarea și asigurarea calității, au monitorizat și evaluat activitățile din programul ”Școala altfel

  Rezultate înregistrate: Impactul acestora asupra beneficiarilor;

  Rezultate înregistrate:

  • inventar de bune practici educaţionale şi comunitare identificate în cursul derulării proiectului;
  • dobândirea de către elevii din grupurile ţintă de competenţe şi abilităţi necesare inserţiei sociale şi autodezvoltării profesionale prin activităţi extracurriculare;
  • programe de cercuri în învăţământul preuniversitar primar şi gimnazial;
  • identificarea problemelor din comunitate care s-ar putea rezolva prin activităţi ale şcolii;
  • facilitarea comunicării între membrii comunităţii şcolare (profesori şi elevi) şi reprezentanţi ai comunităţii locale;
  • conceperea produselor de învăţare ca servicii în sprijinul comunităţii în cadrul activităţii permanente de club desfăşurate în cadrul proiectului;
  • formarea abilităţilor de folosire sistematică a resurselor şi facilităţilor comunităţii în  desfăşurarea şi finalizarea acţiunilor din proiect;
  • atragerea în activităţi educaţionale a unui număr cât mai mare de membrii ai comunităţii;
  • identificarea de persoane, instituţii sau agenţi economici interesaţi în activităţi cu specific educaţional şi cuprinderea acestor colaboratori efectivi sau potenţiali în materialele informative ale proiectului;
  • punct de documentare al şcolii de orientare şcolară şi profesională şi de bune practici educaţionale în domeniul extracurricular, cu materiale informative complete şi diverse despre proiect şi activităţile sale;
  • expoziţie cu materialele de dezvoltare extracurriculară (programe, fişe de lucru, ghid metodologic, lucrări ale elevilor);
  • grup de iniţiativă pentru extinderea în şcoală a acţiunilor extracurriculare care oferă cadru de transfer procesului instructiv-educativ;

   Alte rezultate înregistrate ; dosar tematic, album foto,  produse realizate de elevi,  prezentări PPT,  eseuri, expoziție foto / desene, jurnal de excursie, expoziție cu lucrările elevilor, material video/foto, impresiile călătoriei virtuale,  expoziție cu postere, albume de prezentare , film 3D.

  Impactul acestora asupra beneficiarilor

    Această iniţiativă poate constitui un punct de plecare în valorificarea educaţiei non-formale, ale cărei valori sunt încă neexploatate. Astfel, prin această iniţiativă vom putea vorbi în câţiva ani de concretizarea contribuţiei activităţii non-formale în dezvoltarea tinerilor. Competenţe precum cele lingvistice, culegerea informaţiilor şi prelucrarea datelor, comunicarea non-verbală, utilizarea limbajelor de specialitate, comunicarea publică, relaţionarea interpersonală, competenţele manageriale, organizatorice şi de participare civică sunt câteva exemple de valori pe care şcoala nu reuşeşte să le promoveze prin sistemul tradiţional de învăţământ. Reformele educaţionale însă, ar trebui să ţină cont şi de timpul de adaptare al cadrelor didactice şi al elevilor la un astfel de proces nou de dezvoltare personală.

   Prezentul proiect, prin obiectivele generale şi specifice, prin implicarea permanentă a echipei de proiect şi datorită aportului susţinut de voluntari, va conduce nemijlocit la conştientizarea  comunităţii locale, a preşcolarilor şi elevilor privind importanţa activităţilor cultural-artistice, literare, de cunoaştere şi sportive în afirmarea personalităţii acestora, a dezvoltării competenţelor/ talentelor din diverse domenii.

  Prin  derularea  responsabilă   a  proiectului  educaţional,  elevii  şcolii  vor  avea posibilitatea să-şi formeze un comportament liber, responsabil, deschis spre comunicare şi iniţiativă. Vor conştientiza valoarea efortului depus prin contribuţia lor activă la prezentarea unor activităţi recreative, cultural-artistice şi sportive, a obiceiurilor şi tradiţiilor româneşti.

  Pe  parcursul  derulării  proiectului  educaţional, elevii  îşi  vor  putea  manifesta următoarele abilităţi:

  • Înţelegerea necesităţii afirmării deprinderilor şi înclinaţiilor în diverse domenii;
  • Capacitatea de a se exprima liber în faţa unui public mai numeros;
  • Interesul pentru cunoaşterea unor aspecte privind literatura, artele şi ştiinţele;
  • Capacitatea de a-şi exprima sentimentele prin formă, culoare, cântec şi poezie;
  • Capacitatea  de a colabora eficient cu membrii  echipei, cu grupul de voluntari şi cu echipa de proiect.

   Elevii  ale ciclurilor primar şi gimnazial îşi vor identifica profilul aptitudinal, vor investiga paleta de trasee şcolare şi opţiuni profesionale pe care municipiul nostru le poate oferi. Chiar dacă orientarea lor şcolară şi profesională va suferi ajustări ulterioare, vom evita măcar ca în destinul de dezvoltare personală al tinerilor cuprinşi în proiect să dicteze familia sau să opteze diverşi terţi interesaţi. Vom încerca să punem în conduita de viaţă a acestor copii bazele volitive, motivaţionale, de autocunoaştere, de tehnică a muncii intelectuale necesare învăţării permanente.

   Profesorii vor dobândi experienţă in integrare curriculară, performare didactică prin activităţi extracurriculare, consiliere privind cariera, tehnologii didactice interactive, iar cei care au fost implicaţi în derularea cercului de mecatronică se vor iniţia in domenii de vârf ale tehnologiei viitorului, in filozofia educatională si economică a integronicii.

       Părintii işi vor lărgi orizontul ocupational şi antreprenorial, cu efecte benefice asupra educaţiei copiilor si a propriei dezvoltari profesionale, vor conştientiza faptul că municipiul lor este un centru de resurse si de formare de nivel european.

      Colaboratorii, adică agenţii economici, serviciile de formare profesională si de mediere ocupaţională, vor prelua din experienţa dialogului şi din documenele proiectului profitul metodologic de colaborare interinstituţională, îşi vor reorienta activitatea de consiliere spre paliere mai mici de vârstă, ceea ce conferi un plus de sustenabilitate strategiilor de dezvoltare sau prognozelor ocupaţionale.

      Factori decizionali ai autoritaţilor locale in materie de invăţământ si politică ocupatională îşi vor reorienta activitatea de informare în domeniul ocupaţional spre paliere mai mici de vârstă, ceea ce îi va obliga să dea un plus de acurateţe pro-activă programelor ocupationale, strategiilor de dezvoltare economică şi de atragere a investitorilor. Pentru estimarea impactului real, pentru a surprinde atitudini şi reflecţii mai greu de detectat prin dezbateri în plen sau prin campanii de presă, vom folosi interviul în adâncime, individual, având ca interlocutori pe cei mai avizaţi colaboratori.

   ANALIZA SWOT:

  1. g.      Puncte tari:
  • Experienţa managerială a cadrelor didactice care lucrează cu diferite categorii de elevi;
  • - cadre didactice bine pregătite din punct de vedere ştiinţific, majoritatea cu experienţă profesională, inclusiv managerială;
  • Rigurozitatea programului întocmit;
  • perfecţionarea majorităţii cadrelor didactice prin stagii de formare în specialitate, management şcolar, activitate de mentorat, iniţiere în utilizarea calculatorului;
  • interes crescut al unor cadre didactice şi elevi pentru angrenarea în proiecte locale;
  • buna colaborare între toate compartimentele scolii si toti factorii implicati in procesul instructiv-educativ;
  • Munca in echipa;
  • Atmosfera relaxanta;
  • Implicarea in activitati si a altor institutii furnizoare de educatie
  • Lectii vii (implicarea directa in diverse activitati)
    • Realizarea unor activități plăcute elevilor, de calitate;
    • Rezultate bune și foarte bune ale elevilor ;
    • Aplicarea creativă a curriculum-ului;
    • Implicarea mai bună a tuturor elevilor în realizarea obiectivelor;
    • Obsevarea elevilor în alte contexte educaționale;
    • Crearea unui climat educațional deschis și stimulativ prin relațiile interpersonale: învățător- învățător, elev-elev, coleg-coleg;
  1. h.      Puncte slabe:
  • Lipsa de experienţă în soluţionarea unor fenomene de criză financiară ( procurarea de panouri pentru amenajarea expoziţiilor cu lucrările elevilor, costul ridicat al diplomelor pentru câştigătorii concursurilor etc.)
  • - insuficienta informare a multor cadre didactice asupra noutăţilor privind aplicarea proiectelor de reformă în învăţământ şi legislaţiei şcolare, implicând o redusă participare la actul decizional;
  • cadru restrâns de resurse financiare pentru motivarea cadrelor didactice;- existenţa unor cazuri de neasumare a responsabilităţii în exercitarea actului managerial;
  • reticenţa faţă de nou şi schimbare a unor cadre didactice;
    • Fonduri insuficiente pentru a răsplăti rezultatele bune și foarte bune ale elevilor;
    • Neimplicarea părinților în activități datorită serviciului.
  1. i.        Oportunităţi:
  • Amploarea efectelor activităţilor cultural-artistice şi sportive;
  • existenţa, la nivelul Consiliului Local  și a comunității a unor programe de colaborare şi parteneriat;
  • creşterea calităţii parteneriatului social, a iniţiativei private şi a sprijinului comunitar pentru dezvoltarea şi susţinerea actului educaţional;
  • existenţa unor resurse şi posibilităţi de sponsorizare prin relaţii de parteneriat;
  • Participarea la activitati a unor institutii furnizoiare de educatie non-formala;
  • Implicarea parintilor in derularea activitatilor
  • Observarea elevilor în alte contexte educaționale și relații interpesonale cu colegii din altă clasă;
  • Dorința învățătorilor pentru schimburi de experiență și pentru acțiuni organizate în parteneriat.

 

  1. j.        Ameninţări:
  •      Vremea rea care să împiedice desfăşurarea activităţilor în aer liber.
  •  insuficientă conştientizare a părinţilor copiilor/elevilor/tinerilor privind rolul lor de principal partener educaţional al şcolii;
  • Instabilitatea economică duce la discriminarea unor elevi care n-au resurse materiale pentru a  participa la vizitarea muzeelor, expozițiilor, excursiilor;
  • Criza de timp a părinților, urmată de scăderea interesului față de școală, conservatorismul;
  • Multitudinea ofertelor de activități duce la suprasolicitare;
  • Motivarea financiară scăzută a cadrelor didactice.

     Recomandări și  sugestii de ameliorare a programului

        Totodata s-au formulat unele propuneri, precum cea de a se evita in viitor suprapunerea actiunilor prin decalarea saptamanii altfel pe cicluri de invatamant. Consider ca ar fi mult mai eficienta organizarea acestor acivitati pe parcursul mai multor luni (eventual una pe luna) si nu condensate pe parcursul unei saptamani

       Perioada de desfășurare a acestor activități ar fi mai bună în luna mai-iunie, când timpul e favorabil.

acordarea de fonduri  pentru derularea activitatilor

      Gratuitate pentru elevi pe mijloacele de transport in comun in aceasta săptămână .

    Anexe:

  1. a.      1 CD fotografii
  2. b.      Copii ale fiselor de desfasurare a activitatilor